Pret: 45,00 RON
In stoc!

Cum întâmpinăm copilul ca părinţi, bunici, medici şi educatori

Descriere: Gânduri psihanalitice despre educaţia timpurie

Ce simte mama însărcinată?
Cum întâmpină familia copilul nou-născut?
Care este importanţa medicilor?
Ce simte copilul faţă de fraţii lui?
Care sunt greşelile frecvente în educaţie?
Cum ne explicăm comportamentele agresive?
Cum înţelegem răsfăţul, timiditatea, lenea, geniul,
minciuna, furtul şi hiperactivitatea?
Cum reacţionăm în situaţii speciale?
Sunt întrebări pe care ni le punem ca oameni interesaţi de
dezvoltarea copiilor şi de evoluţia noastră în raport cu ei şi
la care această carte oferă răspunsuri noi, din perspectiva
psihanalizei.

dr. Speranţa Farca
Psihanalist specializat în relaţia mamă–copil
Autoare a cărţilor:
Psihanaliza şi cele patru vârste ale eului, Editura Trei, 2003
Ce trăieşte copilul şi ce simte mama lui, Editura Trei, 2009

Cuprins:

Introducere

VENIREA PE LUME A COPILULUI —
CONTEXT FAMILIAL, MEDICAL, SOCIAL

I Familia

1. Mama – mediu placentar
1.1. Fantasma despre copil
1.2. Imaginea-icoană
1.3. Dorinţa, voinţa, nevoia de copil
1.4. Sarcina – preistoria uterină
2. Devenirea ca tată
2.1. Tatăl – hotar
2.2. Umanizarea în Numele tatălui
3. Numărul copiilor – specificul constelaţiilor familiale
3.1. Familia copilului unic
3.2. Familia cu doi copii
3.3. Familia cu trei copii
3.4. Familia cu mai mulţi copii
4. Bunicii
5. Străbunicii

II Lumea medicală

1. Sarcina și medicul obstetrician
1.1. Medicii și fantasmele lor
1.2. Colaborarea medicului cu tatăl copilului
2. Nașterea
2.1. Medicul
2.2. Moașa
3. Cadrul medical al relaţiei mamă–bebeluș
3.1. Spaţiul
3.2. Medicul neonatolog
3.3. Asistentele de neonatologie
3.4. Medicul pediatru

III Comunitatea

1. Comunitatea tradiţională
2. Intrarea în comunitate, între tabu și ritual
3. Comunităţi substitut
3.1. Familia
3.2. Comunitatea mamelor
3.3. Alte încercări de susţinere


IDEI DESPRE EDUCAŢIE

1 Industrialism în educaţie

2 Caracteristici ale relaţiei părinte–copil
2.1. Autenticitate
2.2. Cine pe cine educă?
2.3. Hotărâre
2.4. Siguranţă
2.5. Empatie
2.6. Continuitate
2.7. Acordaj
2.8. Spaţiu

3 Iubirea

4 Furia și agresivitatea
4.1. Cauze ale agresivităţii copilului
4.2. Cauze ale agresivităţii adultului
4.3. Forme ale agresivităţii
4.4. Consideraţii generale

5 Câteva practici nocive în educaţie
5.1. Bătaia și semnificaţiile ei
5.2. Interdicţia de mișcare și vorbire
5.3. Condiţionarea
5.4. Tonul ridicat
5.5. Etichetarea
5.6. Comparaţiile între copii
5.7. Cerinţe prea multe sau inadecvate
5.8. Culpabilizarea
5.9. Îi răspundem copilului cu aceeași monedă?
5.10. Umorul și ironia
5.11. Identitatea de comportament a părinţilor
5.12. Interpretarea greșită a exprimărilor copilului
5.13. Lipsa empatiei
5.14. Aplicarea tehnicilor de manipulare
5.15. Dresaj sau educaţie?

6 Nevoia copilului de relaţii proprii
6.1. Importanţa familiei
6.2. Importanţa comunităţii
6.3. Importanţa relaţiilor cu alţi copii

7 Grădiniţa
7.1. Pregătirea pentru grădiniţă
7.2. Personalitatea educatoarei
7.3. Probleme generale ale sistemului educativ...296

8 Școala


APROPIERI ȘI DELIMITĂRI ÎNTRE
PSIHANALIZĂ ȘI EDUCAŢIE

1 Concepte importante ale ambelor domenii
1.1. Cadru asigurator
1.2. Abstinenţa
1.3. Neutralitatea
1.4. Formarea simbolicului
1.5. Dezidealizarea
1.6. Funcţia de reparaţie
1.7. Capacitatea de contemplare
1.8. Sublimarea

2 Părinţii – un factor important al psihanalizei copilului

3 Situaţii traumatice

4 Strigăte de ajutor ale copilului
4.1. Copilul deprimat
4.1.1. Punerea în pericol
4.1.2. Dependenţa
4.1.3. Răsfăţul
4.1.4. Pierderea obiectelor
4.1.5. Timiditatea
4.1.6. Genialitatea
4.1.7. Lenea
4.2. Copilul revoltat
4.2.1. Minciuna
4.2.2. Furtul
4.2.3. Duplicitatea
4.2.4. Revolta și neascultarea
4.3. Copilul în panică
4.3.1. Hiperactivitatea
4.3.2. Spaimele și angoasele
4.3.3. Izolarea

5 Abordarea situaţiilor speciale
5.1. Psihoterapia psihanalitică a gravidei
5.2. Gravida psihanalist
5.3. Psihoterapia psihanalitică în diada mamă–bebeluș
5.4. Adopţia
5.5. Avortul provocat
5.6. Abandonul
5.7. Familia de homosexuali
5.8. Moartea copilului
5.9. Copilul cu malformaţii
5.10. Copilul prematur
5.11. Gemenii

Încheiere

Bibliografie

Recomanda unui prieten Printeaza

Alte carti de Speranţa Farca

Bookmark and Share

Autori: Speranţa Farca | Editura: Trei | Anul aparitiei: 2010 | ISBN: 9789737073389 | Numar de pagini: 432 | Categorie: Altele  

  

Adauga comentariu


Trebuie sa fii logat pentru a adauga un comentariu. Access cont sau Creare cont nou

  

Karte.ro va recomanda:

Enigma lui Piero.

Pret: 38,00 RON

Silvia Ronchey

Enigma lui Piero.

"Convocand in jurul Flagelarii lui Piero della Francesca papi si imparati, prelati si principese din Orient si Occident, Silvia Ronchey ne constrange sa o privim cu un ochi proaspat. Si ne seduce." - Salvatore Settis

  

Nico, baiatul cu jumatate de creier

Pret: 10,00 RON

Antonio M. Battro

Nico, baiatul cu jumatate de creier

Lucrarea de faţă reprezintă povestea emoţionantă şi extraordinară a lui Nico, un băieţel care la 3 ani a suferit o hemisferectomie dreaptă pentru a i se ţine sub control o epilepsie intratabilă. Antonio Battro, un distins om de ştiinţă în domeniul neurologiei şi al ştiinţelor educaţiei, schiţează cu umor şi compasiune ceea ce el numeşte „neuroeducaţia“ lui Nico într-o carte uimitoare care este în egală măsură istorie a cazului, o meditaţie asupra naturii conştiinţei şi a creierului, dar şi un autentic manifest. De-a lungul cărţii, autorul combină exigenţele înalte ale erudiţiei ştiinţifice cu un stil cald, umanist care ghidează cititorul în teritoriul complex al chirurgiei pe creier, al arhitecturii neuronale şi al celor mai recente aplicaţii ale tehnologiei informaţiei în educaţie. Scrisă accesibil şi atrăgător, cartea este în acelaşi timp o importantă contribuţie la literatura ştiinţifică curentă. Prin conţinutul său, cartea trebuie să reprezinte o lectură obligatorie pentru toţi cei interesaţi de modul în care gândim şi învăţăm.

  

Dumnezeu Mi-e Broker

Pret: 29,00 RON

John Tierney, Christopher Buckley

Dumnezeu Mi-e Broker

Un fachir al bursei newyorkeze paraseste metropola si pleaca sa se reculeaga departe de lumea dezlantuita. Ajuns la manastirea Cana, el devine fratele Mog (prescurtare de la "Mogul") si cunoaste un abate care vrea sa-i foloseasca deprinderile pentru rentabilizarea asezamantului. Caci manastirea Cana sta sa cada, resursele sunt puþine, iar banii lipsesc din cont. Fratele Mog se prinde in hora revirimentului, dar trebuie sa combata apetitul bolnav pentru literatura motivaþionala pe care-l are abatele, convins ca diversii guru cu tiraje cosmice pot fi surse de inspiratie si modele de urmat. Lucrurile se complica odata cu descinderea la Cana a monseniorului Raffaello Maraviglia, personaj care nu-si merita numele si care nutreste o pasiune frenetica pentru vinurile de colectie si pentru meciurile lui AC Milan. Rezultatul este o farsa cu accente bufe, in care intervine la un moment dat si bratul lung al FBI-ului.

  
Viziteaza magazinul Karte.ro pe ShopMania Acceptance Mark