Stoc anticariat
ce trebuie reconfirmat

Cum întâmpinăm copilul ca părinţi, bunici, medici şi educatori

Descriere: Gânduri psihanalitice despre educaţia timpurie

Ce simte mama însărcinată?
Cum întâmpină familia copilul nou-născut?
Care este importanţa medicilor?
Ce simte copilul faţă de fraţii lui?
Care sunt greşelile frecvente în educaţie?
Cum ne explicăm comportamentele agresive?
Cum înţelegem răsfăţul, timiditatea, lenea, geniul,
minciuna, furtul şi hiperactivitatea?
Cum reacţionăm în situaţii speciale?
Sunt întrebări pe care ni le punem ca oameni interesaţi de
dezvoltarea copiilor şi de evoluţia noastră în raport cu ei şi
la care această carte oferă răspunsuri noi, din perspectiva
psihanalizei.

dr. Speranţa Farca
Psihanalist specializat în relaţia mamă–copil
Autoare a cărţilor:
Psihanaliza şi cele patru vârste ale eului, Editura Trei, 2003
Ce trăieşte copilul şi ce simte mama lui, Editura Trei, 2009

Cuprins:

Introducere

VENIREA PE LUME A COPILULUI —
CONTEXT FAMILIAL, MEDICAL, SOCIAL

I Familia

1. Mama – mediu placentar
1.1. Fantasma despre copil
1.2. Imaginea-icoană
1.3. Dorinţa, voinţa, nevoia de copil
1.4. Sarcina – preistoria uterină
2. Devenirea ca tată
2.1. Tatăl – hotar
2.2. Umanizarea în Numele tatălui
3. Numărul copiilor – specificul constelaţiilor familiale
3.1. Familia copilului unic
3.2. Familia cu doi copii
3.3. Familia cu trei copii
3.4. Familia cu mai mulţi copii
4. Bunicii
5. Străbunicii

II Lumea medicală

1. Sarcina și medicul obstetrician
1.1. Medicii și fantasmele lor
1.2. Colaborarea medicului cu tatăl copilului
2. Nașterea
2.1. Medicul
2.2. Moașa
3. Cadrul medical al relaţiei mamă–bebeluș
3.1. Spaţiul
3.2. Medicul neonatolog
3.3. Asistentele de neonatologie
3.4. Medicul pediatru

III Comunitatea

1. Comunitatea tradiţională
2. Intrarea în comunitate, între tabu și ritual
3. Comunităţi substitut
3.1. Familia
3.2. Comunitatea mamelor
3.3. Alte încercări de susţinere


IDEI DESPRE EDUCAŢIE

1 Industrialism în educaţie

2 Caracteristici ale relaţiei părinte–copil
2.1. Autenticitate
2.2. Cine pe cine educă?
2.3. Hotărâre
2.4. Siguranţă
2.5. Empatie
2.6. Continuitate
2.7. Acordaj
2.8. Spaţiu

3 Iubirea

4 Furia și agresivitatea
4.1. Cauze ale agresivităţii copilului
4.2. Cauze ale agresivităţii adultului
4.3. Forme ale agresivităţii
4.4. Consideraţii generale

5 Câteva practici nocive în educaţie
5.1. Bătaia și semnificaţiile ei
5.2. Interdicţia de mișcare și vorbire
5.3. Condiţionarea
5.4. Tonul ridicat
5.5. Etichetarea
5.6. Comparaţiile între copii
5.7. Cerinţe prea multe sau inadecvate
5.8. Culpabilizarea
5.9. Îi răspundem copilului cu aceeași monedă?
5.10. Umorul și ironia
5.11. Identitatea de comportament a părinţilor
5.12. Interpretarea greșită a exprimărilor copilului
5.13. Lipsa empatiei
5.14. Aplicarea tehnicilor de manipulare
5.15. Dresaj sau educaţie?

6 Nevoia copilului de relaţii proprii
6.1. Importanţa familiei
6.2. Importanţa comunităţii
6.3. Importanţa relaţiilor cu alţi copii

7 Grădiniţa
7.1. Pregătirea pentru grădiniţă
7.2. Personalitatea educatoarei
7.3. Probleme generale ale sistemului educativ...296

8 Școala


APROPIERI ȘI DELIMITĂRI ÎNTRE
PSIHANALIZĂ ȘI EDUCAŢIE

1 Concepte importante ale ambelor domenii
1.1. Cadru asigurator
1.2. Abstinenţa
1.3. Neutralitatea
1.4. Formarea simbolicului
1.5. Dezidealizarea
1.6. Funcţia de reparaţie
1.7. Capacitatea de contemplare
1.8. Sublimarea

2 Părinţii – un factor important al psihanalizei copilului

3 Situaţii traumatice

4 Strigăte de ajutor ale copilului
4.1. Copilul deprimat
4.1.1. Punerea în pericol
4.1.2. Dependenţa
4.1.3. Răsfăţul
4.1.4. Pierderea obiectelor
4.1.5. Timiditatea
4.1.6. Genialitatea
4.1.7. Lenea
4.2. Copilul revoltat
4.2.1. Minciuna
4.2.2. Furtul
4.2.3. Duplicitatea
4.2.4. Revolta și neascultarea
4.3. Copilul în panică
4.3.1. Hiperactivitatea
4.3.2. Spaimele și angoasele
4.3.3. Izolarea

5 Abordarea situaţiilor speciale
5.1. Psihoterapia psihanalitică a gravidei
5.2. Gravida psihanalist
5.3. Psihoterapia psihanalitică în diada mamă–bebeluș
5.4. Adopţia
5.5. Avortul provocat
5.6. Abandonul
5.7. Familia de homosexuali
5.8. Moartea copilului
5.9. Copilul cu malformaţii
5.10. Copilul prematur
5.11. Gemenii

Încheiere

Bibliografie

Recomanda unui prieten Printeaza

Alte carti de Speranţa Farca

Bookmark and Share

Autori: Speranţa Farca | Editura: Trei | Anul aparitiei: 2010 | ISBN: 9789737073389 | Numar de pagini: 432 | Categorie: Altele  

  

Adauga comentariu


Trebuie sa fii logat pentru a adauga un comentariu. Access cont sau Creare cont nou

  

Karte.ro va recomanda:

Samuraiul

Stoc anticariat
ce trebuie reconfirmat

Shusaku Endo

Samuraiul

"Alegand drept sursa de inspiratie calatoria reala a samuraiului Hasekura, Endo infatiseaza cu maiestrie lupta dintre identitatea individuala a occidentalului si cea colectiva a Extremului Orient, sondand astfel profunzimile sufletului omenesc, de unde izvorasc onoarea, credinta si puterea de a rezista loviturilor sortii. Rezultatul este acest roman de o extraordinara forta evocatoare." Lybrary Journal

  

Doamna Dalloway

Stoc anticariat
ce trebuie reconfirmat

Virginia Woolf

Doamna Dalloway

"Virginia Woolf poate fi descrisa drept o esteta apocaliptica, pentru care existenta umana si lumea intreaga sint in final justificate doar ca fenomene estetice.[...] Pentru ea realitatea se schimba cu fiecare perceptie noua, iar ideile sint umbre care marginesc momentele privilegiate." Harold Bloom CANONUL OCCIDENTAL

  

ADOLF HITLER-Chipul răului în istoria

Stoc anticariat
ce trebuie reconfirmat

HEDWIG GUSTO

ADOLF HITLER-Chipul răului în istoria omenirii

Probabil că doar Hristos se poate mândri cu un număr mai mare de biografii decât Hitler. Însă Adolf Hitler are un avantaj incontestabil: arhive cu amintiri și documente pe care birocrația celui de al Treilea Reich le-a adunat, iar Aliații le-au pus la loc sigur, una dintre puținele moșteniri în marea de moloz a Stunde Null, Ora Zero, din iunie 1945. Și totuși, istoria dictatorului încă suscită întrebarea care i-a îngrozit pe soldații americani când au deschis porțile la Auschwitz: cum s-a putut întâmpla? Nu este suficient să spunem că Hitler a încarnat latura aceea obscură care domină umanitatea de pe vremea lui Cain. La început, în zilele tragice din 1940, doar Anglia, deși îngenuncheată, apoi și Rusia și America au înțeles că rămânea doar lupta până la ultima picătură de sânge împotriva omulețului cu mustață: fiindcă întruchipa răul in istorie. Ce avea Hitler atât de deosebit încât să suscite atâta devotament față de rău? Sigur nu era doar un nebun, o marionetă în mâinile marii burghezii germane lacome de putere și de avere. El personifica acea ură antiburgheză și anticreștină care explică multe despre ...

  
Viziteaza magazinul Karte.ro pe ShopMania Acceptance Mark