Pret: 22,95 RON
Disponibil in 1-3 zile!

O legatura de chei

Descriere: „Putini poeti au, ca Adrian Bodnaru, un stil numai al lor, un idiolect. Facind abstractie de vocabular (care nu spune mare lucru despre structura unei poezii), sintaxa lui e una dislocata, abrupta, rupta, intrerupta... Retoric vorbind, figurile-i de predilectie sunt tmeza si hiperbatul – adica „taietura“ si „trecere dincolo, iesire (din cadru), depasire”.
Ceea ce presupune un, daca vreti, „sadism” fata de sintaxa unanima si de obstescul material verbal. In care el, poetul, taia ca-n carne vie. Verbul din urma e la imperfect pentru ca, azi, Adrian Bodnaru, fara sa fie mai blajin, mai molcom, mai netaios, mai putin... tmezo-hiperbatic in ceea ce priveste scriitura, va fi trecut din geometrismul cutarui stil cvasicubist, constind in angularitati, in colturi, muchii, unghiuri (ba chiar unghii!), intr-o Kugelgeometrie mai blinda, in care prevaleaza sfera, ovalul, curba si voluta, sinuozitatile sau tandrele meandre. Chiar exercitiul voluntar (si atitudinea voluntarista) din care decurgea pecetea-i stilistica atit de proprie, s-a(u) atenuat, cu timpul, in favoarea unei benefice mansuetudini, a unei impacari cu lumea (ca si cu soarta-i ca atare), a unei resemnari firesti, ce e un fel de oboseala a simturilor si a carnii. Adrian Bodnaru pare-a scrie „la spartul nuntii, in camara“, la ceasul zorilor mahmuri, in cenusiu si abandon. Universu-i este unul familiar, anodin, prozaic, fara „glorie“ – dar, ca in poezia lui Bacovia, generator al unei atmosfere stranii si inlantuitoare, aproape magice, de neuitat.” (Serban Foarta)

Sintaxa contorsionata, rasucirea violenta a lexicului, privirea piezisa spre amanuntul vietii, spre fragmentele greu accesibile ale (in)vizibilului tradeaza, la Adrian Bodnaru, o problematica raportare la ceea ce, pretios, se numeste ontologic. O vesnica fuga spre margine, o patinare vicioasa pe buza prapastiei asigura combustia interna a poemului. Delicat ca o stampa japoneza, sensul poetic e si inamicul propriei forme: virulent, socant, agresiv cu program. (Mircea Mihaies)

Din distanta (nu din fractura!) dintre cuvinte se nasc in poezia lui Bodnaru o tensiune si un arc electric, ca acelea dintre polii unei baterii Volta. Un arc electric se creeaza din relatia dintre discurs si ontologic, ceea ce face ca poezia lui Adrian Bodnaru sa se constituie intr-un corp extrem de frumos si de elegant, cu larga autonomie fata de ordinea sintactica a lumii. (Ion Muresan)

Recomanda unui prieten Printeaza

Alte carti de Adrian Bodnaru

Bookmark and Share

Autori: Adrian Bodnaru | Editura: Cartea Romaneasca | Anul aparitiei: 2010 | ISBN: 978-973-23-1946-8 | Numar de pagini: 96 | Categorie: Poezii  

  

Adauga comentariu


Trebuie sa fii logat pentru a adauga un comentariu. Access cont sau Creare cont nou

  

Karte.ro va recomanda:

Poezii (editia a II-a)

Pret: 13,48 RON
Pret: 10,78 RON
-20%

Geo Dumitrescu

Poezii (editia a II-a)

Ne salutam asa: mai intii asezam minape obrazul ei, apoi o mutam usorpe obrazul meu, aducind intre degeteun fir de racoare. Prin asta,temperaturile noastre deveneau egale,apoi, din nou le faceam sa diferealergind unul prin celalalt...Treceam prin lungi coridoare de umbra,prin grele, urcusurisi bucurii tulburi si galbene,apoi ne-ntorceamin caderi libere, ametitoare,despovarati de timp si de trupuri,tacuti si albi...Daniel Cristea-Enache: Geo Dumitrescu, poetul care debuta, in 1941, la 21 de ani (cu placheta Aritmetica) si tot pe atunci, cu putin timp in urma, initia impreuna cu un grup de colegi revista Albatros, ilustreaza perfect precocitatea artistica. Cinci ani mai tirziu, ii apare Libertatea de a trage cu pusca, impus imediat ca un manifest liric al noii generatii si continind poeme scrise intre anii 1940-1943. Publicat dupa incheierea razboiului, volumul (care purta initial titlul Pelagra) fusese scris asadar in toiul acestuia, insa cenzura ii interzisese aparitia. Tot la scurta vreme dupa terminarea razboiului, apare volumul de interviuri al lui Ion Biberi, Lumea de miine (1945). In sumarul lui, dialogul cu Geo Dumitrescu este memorabil si prin frazele voit-scandaloase ale ...

  

Casa teslarului

Pret: 29,50 RON

Ioan Pintea

Casa teslarului

Contine CD Volumul Casa teslarului pastreaza cu sfintenie dreapta masura intre celest si terestru, dind, nu de putine ori, senzatia alunecarii in mundan sau pe cea a Inaltarii la ceruri. Nu e un echilibru usor de pastrat, asa ca, exact aici, in punctul de alunecare, se naste adevarata poezie. „Aceasta as vrea sa pot enunta, impartasi: senzatia, fidela de-a lungul citirii poeziilor lui Ioan Pintea, a indisolubilei dedublari: cvasi-existentialista anxietate si perfect clara neagitatie contemplativa a izbavitului . Tonul e dur, o singura data nu am gasit in cuprinsul textului amprenta nefasta a unei dulcegarii . Poetul e stiutor si nu se caineaza, nu se autocompatimeste, e slobod, e sanatos…” (N. Steinhardt) „Descopar in volumul Casa teslarului un poet eliberat de vechile crispari si bovarisme stilistice, pe cit de firesc instalat in maturitate, pe atit de copilarit (in sensul arghezian – si, in ultima instanta, cristic - al cuvintului), la care pina si stingaciile dau bine, avind ceva de icoana pe sticla. Pintea isi asuma, cu o smerenie vivace si ghidusa, fatetele umanitatii proprii, „toate ale sale”, raminind in acelasi timp – si numai ...

  

Ne vad copiii

Pret: 24,09 RON
Pret: 19,27 RON
-20%

Marian Stan

Ne vad copiii

Ne vad copiii este una dintre cartile din care ii citesc cu bucurie fetitei mele care a "sarit", nu cu mult, de doi ani. Iar ea sta, asculta, zambeste si repeta pe limba-i unele versuri. Ce dovezi mai clare ca ii place? Asta pentru ca Marian Stan reuseste sa scrie de sub pielea copilului (al meu, al tau, al lui) si sa fie poet credibil. Suna a paradox, dar astia micii asa cantaresc lucrurile. Iar eu o cred pe fii-mea. Si depun marturie alaturi de ea: Marian Stan e poet. Robert Serban Marian Stan este un autor foarte subtil. El a castigat pariul pe care l-a castigat cindva Creanga. E capabil sa se adreseze si copiilor, dar si adultilor. De fapt ceea ce face el este sa se transpuna in pielea copilului, sa mimeze infantilul si sa faca un proces parintilor si adultilor, in general. Marian ii vede pe adulti ca pe niste copii ratati si cred ca toti, citind cartea asta, ne putem pune mari intrebari: unde ne aflam noi acum, cit de anchilozati si de sclerozati suntem? Felix Nicolau

  
Viziteaza magazinul Karte.ro pe ShopMania Acceptance Mark