Descriere: ARGUMENT // La ce e bună literatura în vremuri de restriște?, Monica Onojescu
ANCHETA // Recomandați o carte (de literatură) care n‑ar trebui să lipsească din lecturile niciunui tânăr de 18 ani. De ce?, Monica Onojescu
LECTURI ÎN OGLINDĂ // Etica și Literatura. Valorile morale și unitatea unei vieți, Vasile Morar
LECTURI ÎN CLASĂ // Cine nu învață istoria s‑o repete! (G. Santayana), Ioana Nanu
LECTURI ÎN CERCURI // Un deceniu de călătorii prin „Galaxia lecturii”, Sanda Checicheiş; Și la Remeți se citește!, Maia Niculina Simedrea
DUS-ÎNTORS // Un exercițiu de tratare a dilemelor morale, Brândușa Chelariu
IDEI // Dilema ALTFEL. Atelier de journalism, Laura Ilinca
BUN DE LECTURĂ // Cărţi bune de citit în cercuri, Herta Müller, Animalul inimii, Loredana Carcea; Elevii recomandă: „Istorie în cărți”
INTERVIU // Simona Antonescu: „Istoria României este prezentată ca o istorie de familie...”, Monica Onojescu
SEMNALE // Dialog între generaţii... , Geanina Avram; De Ziua Lecturii, Bilet uitat într‑o carte, Mihaela Nicolae; O zi de poveste, Laura Ilinca; Bingo Lectura, Ioana Revnic
9 + 90 + ...// Adina Nanu: „...am adunat la un loc tot ce mi‑aș fi dorit să mi se spună mie, de la început, în cuvinte simple, în școlile prin care am trecut”, A consemnat Ioana Nanu
CONSILIERI AI LECTURII // Family literacy works! – literația pentru familie funcționează!, Anca Ioana Docolin
EXTRASE // Lucreția, Ruxandra Cesereanu
FILE DECUPATE // Sufletul și suflul poeziei, Cristina Chiprian
Autori: prof. univ. Paul Cornea, prof. univ. Liviu Papadima, conf. univ. Florentina Sâmihăian, Charles Temple, Ph. D. (U.S.A.) | Editura: Art | Anul aparitiei: 2018 | ISBN: 8796062018900 | Numar de pagini: 52 | Categorie: Manuale Auxiliare, Culegeri, Teste, Exercitii
CHIRIAC, Mariana; DOBOS, Mihaela; GAVRILA, Camelia; ZAHARIA, Cezar
LIMBA SI LITERATURA ROMANA PENTRU CONCURSURI, OLIMPIADE SI CENTRE DE EXCELENTA. LICEU. CLASELE IX-X
Conceptul de auxiliare diferentiate destinate invatarii limbii si literaturii romane, realizat de Editura Paralela 45, are ca punct culminant culegerile de excelenta - o realizare editoriala unica atat ca amploare, cat si ca noutate metodica si didactica. Aceste culegeri sunt ghiduri fundamentale pentru toate competitiile de limba si literatura romana, pentru formarea unei culturi literare si artistice si, de ce nu, pentru o viitoare cariera literara, jurnalistica sau in stiintele comunicarii. Lucrarea se adreseaza tuturor elevilor din clasele a IX-a si a X-a dornici sa obtina rezultate de exceptie la examene, concursuri si olimpiade de profil, fiind conceputa ca un veritabil manual pentru performanta. Ea reuneste, intr-o abordare didactica functionala si moderna, nu numai continuturile prevazute de programa scolara, dar si pe cele de curriculum extins care se regasesc in programele olimpiadelor, ale concursurilor si ale centrelor de excelenta din tara. Dincolo de aceasta, elevul de liceu va gasi in lucrarea de fata un ghid autentic pentru construirea si imbogatirea culturii literar-artistice.
RUSU, Mina-Maria (coord.); COTOI, Geanina; HAILA, Irina-Carmen; TIMINGERIU, Mihaela
In contextul aplicarii noilor programe de limba si literatura romana, centrate pe formarea la elevi a competentelor specifice - competente derivate din cele generale si circumscrise celor opt competente-cheie prevazute de Cadrul Comun European de Referinta pentru Limbi -, o lucrare de tipul celei de fata are rolul de a-l orienta atat pe profesor, cat si pe elevul din clasele V-VIII in activitatea de predare-invatare-evaluare. Ea pleaca de la premisa ca limba si literatura romana in invatamantul preuniversitar trebuie predata si insusita ca o disciplina de cultura generala, al carei studiu nu are ca finalitate specializarea filologica a elevilor, ci construirea competentei de comunicare si a competentei culturale a acestora, alfabetizarea lor functionala in domeniu, fara a-i conduce catre abstractiunile teoretice din aria academica. Lucrarea ofera, in primul rand elevilor, prin varietatea exercitiilor propuse, o perspectiva pragmatica de abordare a cunostintelor in procesul de invatare, prin implicarea constienta si activa in dobandirea unei competente reale de comunicare in limba romana, atat a elevilor din scolile cu predare in aceasta limba, cat si a celor din scolile cu predare ...