Descriere: Prezenta lucrare se adresează celor care doresc să aprofundeze cunoştinţele de limba română, vine în completearea manualelor alternative şi a auxilialelor şcolare, oferind material atât pentru activitatea în clasă şi pentru pregătirea diferitelor faze ale concursurilor şcolare. Conţine o gamă variată de exerciţii gramaticale şi variante de subiecte propuse pentru concursurile şcolare.
Autori: Maria Gardin, Florin Gardin | Editura: Delta | Categorie: Manuale scolare,pedagogie
Marian Andronache, Radu Gologan, Dan Schwarz, Dinu Serbanescu
Olimpiada de Matematica 2006-2010 Etapele Judeteana si Nationala
Lucrarea “Olimpiada de matematica 2006-2010”, aparuta prin bunavointa Societatii de Stiinte Matematice din Romania, contine subiectele prezentate la etapele judeteana si nationala ale Olimpiadei de Matematica din Romania in anii 2006-2010, precum si solutiile tuturor problemelor. Olimpiada de Matematica a avut in Romania un rol foarte important. In jurul ei s-a cristalizat invatamantul matematic preuniversitar din ultimii 60 de ani. Generatii de elevi, cei mai talentati si mai studiosi, au gasit motivatia studiului matematicii in aceasta competitie, si au facut din matematica pasiune, vocatie, meserie. Romania a lansat Olimpiada Internationala de Matematica care a devenit, la randul ei, un reper in masurarea performantelor de matematica, in promovarea problemelor frumoase, in dezvoltarea matematicii in lume.
Marina Franculescu, Monica Niculescu-Verbitchi
Elena Popescu, Dumitru Logel, Elena Stroescu-Logel
Sinteze de metodica a predarii limbii si literaturii romane in invatamantul primar.
Lucrarea de metodica a limbii si literaturii romane se adreseaza deopotriva celor care isi incep activitatea didactica: elevi ai scolilor normale de invatatori, studenti ai colegiilor universitare de institutori, cadre didactice aflate in primii ani de invatamant, precum si cadrelor didactice cu vechime la catedra, care gasesc, poate, sugestii pentru perfectionarea activitatii dumnealor in spiritul Reformei Invatamantului, aflata in plina derulare. Lectorul interesat gaseste in lucrarea noastra atat repere teoretice pentru domeniile fundamentale ale invatarii limbii romane si literaturii, cat si sugestii, nu sabloane, pentru organizarea lectiilor. Asa trebuie privite exemplele de invatare inserate in temele teoretice, ca si modelele de proiecte didactice cuprinse in lucrare. Asadar, o prima parte a lucrarii trateaza temele din cuprinsul programei de metodica a predarii limbii si literaturii romane pentru examenele de gradul al II-lea, pentru concursurile de titularizare in invatamant si pentru ocuparea posturilor didactice, la care adaugam si alte cateva teme fara care o metodica n-ar fi completa.