Descriere: Culegerea de fata contine subiectele date in anul 2010 la olimpiadele scolare, de la etapele locale si de la etapele judetene, din toate judetele, pâna la etapa nationala, pentru clasa a VI-a.
Intentia autorilor a fost aceea de a oferi elevilor o culegere utila pentru pregatirea si progresul lor in studiul matematicii. Astfel, sunt prezentate solutii complete ale tuturor problemelor propuse, si mai mult decât atât, sunt oferite chiar doua sau trei solutii posibile, nu doar niste pasi de urmat sau numai rezultatele finale. La unele probleme, pentru a usura intelegerea acestora, s-au facut anumite observatii referitoare la modul de rezolvare a problemelor.
Cartea este in asa fel conceputa incât orice elev, nu neaparat olimpic, poate sa inteleaga si sa rezolve singur probleme de tipul celor prezentate. Tocmai datorita acestor argumente lucrarea are o nota aparte de originalitate si se constituie intr-un auxiliar util pentru pregatirea si familiarizarea elevilor cu cerintele si exigentele concursurilor si examenelor la nivel national.
Autori: Nicolae Ivaschescu, Dumitru M. Batinetu-Giurgiu | Editura: Carminis | Numar de pagini: 116 | Categorie: Manuale scolare,pedagogie
Niculaie-Marin Gosoniu
Aritmetica si algebra. Probleme pentru concursuri -Principii si metode- clasele IV-VI .
Nicolae Manolescu (coord.), George Ardeleanu, Matei Cerkez
Limba si literatura romana. Manual (cl. a XII-a)
Atat sub raportul continutului, cat si sub acela al metodei, manualul de fata, ca si toate celelalte din seria oferita de Editura Sigma, porneste de la programa nationala de limba si literatura romana. In clasa a XII-a, rostul studiului este de a explora de ce, in cursul istoriei ei, literatura a avut parte de interpretari multiple, unele contradictorii. Mai simplu spus, de a-i face pe elevi sa inteleaga ca o opera nu e citita de toti la fel nici in prezent nici in diferitele epoci. Exista o istorie a receptarii tot atat de instructiva ca si aceea a crearii operelor literare. De aceea, au fost alcatuite „dosare”, adica reunirea unor puncte de vedere distincte si a unor dezbateri, referitoare la una si aceeasi opera. Manualul este gandit ca o sinteza, in sensul ca repune in discutie tot ceea ce elevii au invatat despre poezie, proza si dramaturgie. In ce priveste metoda, ar fi de observat prioritatea acordata textului. Vechi naravuri fac dispensabila lectura nemijlocita. Manualul exclude comentariul gata facut, apeland la spiritul de initiativa si la capacitatea de intelegere a elevilor. Explicatiile sunt oferite sub forma de intrebari. Intentia autorilor a fost de a oferi ...
Steluta Istratescu
English for 12th Formers with Keys.
Prin notiunile teoretice continute, prin varietatea si multitudinea exercitiilor, precum si prin gradul inalt de dificultate al acestora, „English for 12th Formers with Keys“ se adreseaza elevilor de clasa a XII-a care continua studierea limbii engleze, dorind sa ajunga la un nivel superior de pregatire. Cheile exercitiilor de la finalul cartii permit verificarea nivelului cunostintelor insusite.