Stoc anticariat
ce trebuie reconfirmat

O VIATA

Descriere: Intr-o "cugetare" din 4 iunie 1927, Svevo afirma: "Ci­ne citeste un roman trebuie sa aiba senzatia ca aude povestindu-i-se un lucru intamplat cu adevarat. Cu atat mai mult trebuie sa creada aceasta cel care il scrie, chiar daca stie ca in realitate nu s-a intamplat niciodata. Ima­gi­natia este o adevarata aventura. Fereste-te sa o notezi prea repede, pentru ca o vei reda patrata si putin potrivita cu tabloul tau. Trebuie sa ramana fluida, precum viata insasi, care este si devine."Romanele lui Svevo, Una Vita (O viata, 1892), Senilità (Senilitate, 1898) si La Coscienza di Zeno (Constiinta lui Zeno, 1923) descriu o arie de interferenta intre poetica ve­ri­smului (versiunea italiana a realismului si natura­lis­­mului) si orientarea mai noua, cu larga audienta euro­peana, a prozei de analiza psihologica, sustinuta, in ultimul ro­man, de interesul pentru psihanaliza. Cornel Mihai Ionescu

Recomanda unui prieten Printeaza

Alte carti de Italo Svevo

Bookmark and Share

Autori: Italo Svevo | Editura: Editura Leda | Anul aparitiei: 2005 | ISBN: 973-7786-27-0 | Numar de pagini: 360 | Categorie: Anticariat  

  

Adauga comentariu


Trebuie sa fii logat pentru a adauga un comentariu. Access cont sau Creare cont nou

  

Karte.ro va recomanda:

AMINTIRI DIN CASA MORTILOR

Stoc anticariat
ce trebuie reconfirmat

Dostoievski

AMINTIRI DIN CASA MORTILOR

Amintirile din Casa mortilor se singularizeaza in creatia lui Dostoievski prin structura lor, deosebita si de scrierile anterioare, si de marile romane ce vor urma. Compozitional, aceasta carte a fost recunoscuta de catre exegeti drept "intermediara", situata intre "poezie" si "adevar" - marturie subiectiva si naratiune obiectiva. Ea este evident autobiografica, bizuindu-se pe documentarea exacta a martorului ocular, documentare ale carei urme nici nu doreste sa le disimuleze; dar este si arta autentica, rod al fanteziei creatoare, in stare sa transfigureze faptul brut in perla a constiintei. In literatura rusa a timpului, formele acestea laxe de exprimare, realizand osmoza vie a veridicitatii reportericesti cu generalizarile temerare, proprii imaginatiei artistice descatusate, au fost frecvente - dovada Povestirile din Sevastopol ale lui Lev Tolstoi sau Amintiri si cugetari, impunatoarea fresca creata de Herzen, in egala masura autobiografie individuala si a secolului. Dostoievski dorea sa convinga cititorul asupra autenticului relatarii, tinea mult sa nu incetoseze realitatea faptica printr-o doza prea mare de inventivitate, si de aceea a si renuntat la obisnuita sa maniera de ...

  

MARILE SPERANTE

Stoc anticariat
ce trebuie reconfirmat

Charles Dickens

MARILE SPERANTE

Istoria senzationalei vieti a lui Pip constituia, pentru Dickens, un argument pentru a demonstra modul in care, intr-o lume unde banul era idolatrizat, unde valoarea era calculata in functie de acest etalon, averea altera sensibilitatile cele mai pure. [...]Descoperirea treptata a valorilor existentei, de-a lungul experientelor sale, face din Pip unul dintre cei mai complecsi eroi dickensieni si din Marile sperante romanul cel mai solid construit dintre toate cartile de succes ale lui Charles Dickens. O opera unde diversele etape ale "marilor sperante" traite de Pip capata un profund inteles autobiografic, pentru ca, urmarind cu atentie povestea rostita de erou, deslusim vibratii ale glasului lui Dickens, amintindu-si propriile intamplari si sperante. Dan Grigorescu

  

Rosu si Negru

Stoc anticariat
ce trebuie reconfirmat

Stendhal

Rosu si Negru

Pentru Julien Sorel, personajul principal din Rosu si Negru, sensul existentei se dovedeste, in cele din urma, a fi "goana dupa fericire", prin cultivarea eroica si tragica a cunoasterii de sine. Fericirea este iubirea in sfarsit cucerita, adica traita si inteleasa totodata. In acele puncte nodale in care procesele psihologice se manifesta in mod imprevizibil (chiar pentru insusi personajul care le traieste), Stendhal renunta la mijloacele clasicei "analize psihologice", explicite si explicative, recurgand fie la notatia cea mai neutra, la un fel de "grad zero al scriiturii", fie la hiatus, la tacere, discontinuitate ce urmeaza a deve­ni, prin activitatea cititorului, vie si substantiala continui­tate.Format sub influenta "Secolului Luminilor", romantic si realist in spiritul timpului sau, Stendhal este si unul dintre primii inventatori ai romanului modern. Irina Mavrodin

  
Viziteaza magazinul Karte.ro pe ShopMania Acceptance Mark