Descriere: Lucrarea „Primii paşi. Comunicare în limba română“ este concepută pe baza noii programe şcolare, ţinând cont de cunoştinţele şcolarului mic, de experienţa sa în dezvoltarea limbajului. Învăţarea este abordată integrat, într-o structură clară, pe parcursul unor unităţi cuprinzând teme care fac parte din mediul de viaţă al copilului.
Se propune o tematică unitară, comună mai multor discipline – Toamna, Lumea plantelor, Lumea necuvântătoarelor, Iarna, Omul, Organizarea activităţilor, Primăvara etc. –, care respectă procesul de învăţare la copil, oferind în acelaşi timp cadrelor didactice posibilitatea de a-şi manifesta capacitatea creatoare în desfăşu-rarea demersului didactic.
Unităţile tematice oferă contexte atractive de învăţare, frumos ilustrate, bazate pe elemente de joc. Sarcinile didactice, cu caracter integrat, urmăresc înţelegerea (ascultarea şi citirea), dar şi vorbirea (participarea la conversaţie, discursul oral) şi scrierea. Jocurile şi cântecele recomandate au caracter orientativ, cadrele didactice putând alege în funcţie de specificul fiecărei clase.
Lucrarea „Primii paşi. Comunicare în limba română“ este concepută pe baza noii programe şcolare, ţinând cont de cunoştinţele şcolarului mic, de experienţa sa în dezvoltarea limbajului. Învăţarea este abordată integrat, într-o structură clară, pe parcursul unor unităţi cuprinzând teme care fac parte din mediul de viaţă al copilului.Se propune o tematică unitară, comună mai multor discipline – Toamna, Lumea plantelor, Lumea necuvântătoarelor, Iarna, Omul, Organizarea activităţilor, Primăvara etc. –, care respectă procesul de învăţare la copil, oferind în acelaşi timp cadrelor didactice posibilitatea de a-şi manifesta capacitatea creatoare în desfăşu-rarea demersului didactic.Unităţile tematice oferă contexte atractive de învăţare, frumos ilustrate, bazate pe elemente de joc. Sarcinile didactice, cu caracter integrat, urmăresc înţelegerea (ascultarea şi citirea), dar şi vorbirea (participarea la conversaţie, discursul oral) şi scrierea. Jocurile şi cântecele recomandate au caracter orientativ, cadrele didactice putând alege în funcţie de specificul fiecărei clase.
Autori: Elena Nica, Dora Băiașu | Editura: Carminis | Numar de pagini: 104 | Categorie: Manuale cls I
Rodica Dinescu, Daniela Stoica, Carmen Minulescu
DEZVOLTARE PERSONALA. CLASA I - carminis
ucrarea „Dezvoltare personala“ abordeaza intr-un mod jucaus si creativ tematica propusa in noua programa scolara si se adreseaza elevilor din clasa I, parintilor si dascalilor. Grafica bogata, culorile vii si personajele prietenoase, exercitiile variate si atractive bazate pe un fundament psihologic, explicatiile cuprinzatoare si concluziile educative de la sfarsitul lectiilor creeaza un cadru adecvat invatarii. Astfel, prin joc, la sfarsitul anului copiii vor reusi sa se cunoasca mai bine pe ei insisi, sa aiba o atitudine pozitiva fata de sine si fata de ceilalti, reusind sa-si inteleaga si sa-si exprime emotiile in interactiunea cu ceilalti copii sau cu adultii; de asemenea, vor deveni constienti de importanta invatarii, a muncii in echipa sau a pretuirii timpului.
Carmen Iordachescu, Cristina-Diana Neculai
Lucrarea de fata vine sa deschida si sa jaloneze demersul cadrului didactic in utilizarea la maxim a orei de lectura introduse in orarul obligatoriu al elevilor din clasele primare. Operele alese din literatura romana si universala au fost selectate pe teme de interes pentru universul copiilor. Lecturile sunt scurte, pentru a putea fi citite si discutate pe parcursul unei ore. Un set succint de exercitii si jocuri atractive si variate verifica intelegerea textului, concretizandu-se intr-o fisa de lectura simpla, adaptata varstei. Explicarea cuvintelor noi se realizeaza prin Mini-vocabularul atasat fiecarui text. Jocurile inserate la fiecare lectie si ilustratiile inspirate au menirea sa-i atraga pe elevi spre universul fermecat al cartilor si sa le deschida apetitul pentru lectura.
Aurelia Arghirescu, Florica Ancuta
EXERSAM CU ROBIK. CAIET DE MATEMATICA. CLASA I
Caietul de matematica pentru clasa I este elaborat potrivit noii programe, intr-o viziune interdisciplinara, centrata pe competente. Elevul isi formeaza competentele generale si specifice si isi dezvolta capacitatea de comunicare, folosind limbajul matematic adecvat. Stimuland invatarea prin joc, caietul ofera o varietate de exercitii diferentiate, in functie de nivelul de achizitii ale scolarului mic. Treptat, rezolvand corect sarcinile propuse, exercitii si probleme diverse, elevii vor intelege si vor dobandi motivatia pentru studiul matematicii. Ei vor putea sa aplice matematica in viata: sa foloseasca adunarea si scaderea in situatii concrete, sa se orienteze bine in spatiu, sa recunoasca figurile geometrice in mediul inconjurator, sa efectueze masuratori simple.