Descriere: Fapte şi date, date şi fapte, inteligent şi adorabil ambalate. Atenţionare: consumul de umor nu dăunează istoriei! Abilă până la magnific şi comică până la sublim, istoria lumii în 44 de capitole, scurte şi nonconformiste: de la cruciade la criza financiară, de la Leonardo da Vinci şi Machiavelli la Marco Polo şi Wagner, Gutenberg şi Shakespeare. Indiferent dacă e vorba de Carol cel Mare, de Carol Quintul sau de Carol Gândacul, cartea explică într-un registru tranşant, dar universal valabil, de ce omenirea arată aşa cum o cunoaştem noi astăzi: altfel, ce-ar mai fi fost Hollywoodul fără Troia, fără Roma antică şi fără Robin Hood?!
Autori: Cristoph Schulte-Richtering | Editura: Baroque | Anul aparitiei: 2013 | Numar de pagini: 314 | Categorie: Istorie
Constantin CORNEANU
Sub povara marilor decizii. România și geopolitica marilor puteri. 1941-1945.
MOTTO: „Ce-au fost românii pe când eu n-am fost, ce vor fi ei când eu n-oi mai fi ?” Mihai Eminescu Conjuraţia politicienilor de la Bucureşti, defetismul unor înalţi comandanţi militari de pe front, trădarea, incapacitatea de comandă şi iniţiativă în luptă a unor conducători militari, frica de răspundere, erorile de ordin strategic ale aliatului german şi nu în ultimul rând inamicul aveau să contribuie la pierderea Bătăliei Moldovei (19-23 august 1944) şi, implicit, a „Bătăliei pentru Armistiţiu”. În urma actului de la 23 August 1944, România a oferit un avantaj inimaginabil, în marele joc al geopoliticii mondiale, pentru liderii de la Moscova, şi va deveni ţara care a favorizat, în mod substanţial, înaintarea Armatei Roşii spre Sud-Estul şi Centrul Europei, creându-se, astfel, condiţiile pentru instaurarea „regimurilor de democraţie populară”. Constantin CORNEANU Volumul istoricului Constantin CORNEANU relevă modul în care politicienii şi liderii militari de la Bucureşti, tributari unor principii învechite în ceea ce priveşte înţelegerea noilor mişcări din arena relaţiilor internaţionale, au gestionat ...
Barbara Demick
Nimic de invidiat. Vieti obisnuite din Coreea de Nord
ealitatea întrece orice ficţiune – o demonstrează această carte de senzaţie, distinsă cu Premiul Samuel Johnson, cel mai prestigios din Marea Britanie în domeniul non-ficţiune. Autoarea a reuşit cu mijloacele unui jurnalist devotat adevărului să aducă la lumină vieţile oamenilor obişnuiţi din ţara cu cel mai represiv regim totalitar contemporan. În această lume nu există conexiuni la internet, aparatele de radio şi televizoarele sunt fixate pe postul guvernamental, americanii sunt „încarnarea răului”, afişarea în public a afecţiunii faţă de o altă persoană este pedepsită, iar deoarece noaptea nu se furnizează curent electric, cerul înstelat de deasupra Coreei de Nord ar putea fi cel mai limpede din Asia de Nord-Est, căci „nicio lumină artificială nu concurează cu strălucirea stelelor de pe cer”. Cele şase poveşti de viaţă selectate de autoare sunt ale unor nord-coreeni din oraşul Chongjin, centru industrial şi minier din nordul ţării, una dintre regiunile cel mai crunt lovite de foametea din anii 1990. Destinele personajelor sunt asemănătoare cu ale altor nord-coreeni care, reuşind să fugă din ţară, au putut judeca ei ...
Vasile Chirica , Valentin Codrin Chirica , George Bodi
Omul şi-a constituit caracterul social al existenţei sale odată cu crearea și stăpânirea focului pe care l-a consacrat a fi cel mai important factoral mediului, apoi prin redarea primelor manifestări coerente ale sacrului, prin înmormântarea celor asemenea lui. Spre sfârşitul Paleoliticului mijlociu, dovezile existenţei sacrului, ale spiritualităţii colective se înmulţesc, iar Homo sapiens, omul modern, crează şi stabileşte reguli, comportamente, canoane, de cele mai multe ori obligatorii pentru întreaga comunitate. Necesitatea unui fapt religios s-a impus, şi noi constatăm că au existat cel puțin două etape (în ceea ce privește pictura animalieră): prima, în care putem vedea o religie consacrată animalelor periculoase omului, la Chauvet şi Arcy-sur-Cure, aparţinând Aurignacianului, şi a doua, consacrată marilor erbivore, în Magdalenian, când animalelor periculoase le sunt rezervate spaţii obscure, neimportante, din geografia grotei. Între aceste două tipuri de creație artistică, se situează statuetele feminine – divinitatea feminină, cu multiplele sale roluri cultice. În acelaşi sens, am identificat sanctuare care conţin toate ...