Descriere: MIHAI DIMITRIE STURDZA
Un volum cu funcţie de lanternă şi lupă : lumină şi lentilă care cercetează şi dezvăluie dificila intrare a României în epoca modernă. Mihai Dimitrie Sturdza are pasiunea documentului şi toate rezervele posibile faţă de poncifele propagandei care înlocuieşte din ce în ce mai des la noi comunicarea simplă a adevărului istoric atât cât poate fi cunoscut. Interese de moment şi de grup, valuri de opţiuni politice dirijate au construit imagini false ale trecutului nostru apropiat: românii apar ca absenţi din lista personalităţilor recunoscute în Europa înainte de 1848, crearea ţării e pusă în seama miturilor masonice, filogermanii sunt prezentaţi ca nişte monştri, despre anarhiştii şi bolşevicii infiltraţi nu se vorbeşte decât cu mare fereală, mareşalului Antonescu i se atribuie o iluzorie şansă ratată de a fi schimbat soarta României după 1945, exilul românesc e pe nedrept criticat ca moale şi aproape apolitic etc.
Un volum bogat în surprize, căci de români sunt pline arhive bătrâneşti din lumea largă, dar şi cărţi apărute în ultimii ani. Pe sub ochii autorului au trecut şi microfilme devenite accesibile relativ recent, jurnale şi memorii în parte inedite ale unor importanţi actori politici, articole şi studii pe care prea puţini le cunosc. Ce răsare din ele? O lume românească eroică, idealistă, naivă adesea, înşelată şi viclenită de aliaţi ca şi de duşmani, încrucişând de nevoie spada cu geografia şi tânjind la un echilibru mereu prea îndepărtat sau prea scump. Un efort supraomenesc pentru a rămâne în picioare.
Figuri&Clipe
Autori: MIHAI DIMITRIE STURDZA | Editura: Compania | Anul aparitiei: 2013 | ISBN: 978-973-1960-98-2 | Numar de pagini: 376 | Categorie: Memorii, jurnale, biografii
Françoise Sagan
Françoise Sagan a fost copilul teribil al scenei culturale franceze din anii '50-'60. Celebritatea ei, datorată în bună parte unei vieţi mai mult decât flamboaiante, putea rivaliza cu cea a starurilor de cinema şi a cântăreţilor vremii. Presa a scris că moartea ei „a lăsat Franţa devastată", deşi şi-a trăit ultimii ani în mizerie şi uitare. Tradusă peste tot în lume, a fost singura scriitoare care nu a fost interzisă în Rusia în timpul Războiului Rece. Se pare că tatăl i-a interzis să-i treacă numele pe o carte, aşa că tânăra precoce a apelat la un pseudonim inspirat de numele prinţesei de Sagan, un personaj din În căutarea timpului pierdut de Proust. Succesul ei mondial începe fulminant la nouăsprezece ani, cu Bonjour tristesse, carte tecută la index de Vatican, care a văzut în ea „o otravă care trebuie ţinută departe de buzele tineretului". "Mademoiselle Chanel a literaturii”, cum a fost supranumită – sau „şarmantul monstruleţ” -, şi-a scris singură necrologul într-un dicţionar al autorilor: „Şi-a făcut apariţia în 1954 cu un roman subţirel, Bonjour tristesse, care a provocat un scandal mondial. După o ...
Frédéric BEIGBEDER
Imaginaţi-vă ce au simţit pe 11 septembrie 2001 oamenii care erau în World Trade Center... O carte despre evenimentele dramatice din Twin Towers, mai exact o confesiune în care autorul recompune minut cu minut, micul dejun pe care un tată divorţat şi cei doi fii ai săi îl iau în Windows on the World, restaurantul aflat la etajul 107 din turnul nordic, primul dintre cele două Twin Towers care a fost lovit, ultimul care a căzut. Câştigătoare a premiilor Prix Interallie în 2003 şi Independent Foreign Fiction Prize în 2005, cartea Windows on the World este cronica ultimelor minute de dinaintea prăbuşirii. "O carte coplesitoare. Te bulverseaza si te lasa fara replica." Financial Times "Acum se stie destul de precis ce s-a intamplat la ora 8,46. Un Boeing 767 de la American Airlines, care transporta 92 de pasageri, din care 11 membri ai echipajului, s-a izbit de fatada de nord a turnului nr. 1. Se stie, de asemenea, ca nici una dintre cele 1344 de persoane captive in cele 19 etaje aflate deasupra locului de impact nu a supravietuit. Evident, aceasta informatie elimina orice suspans din cartea de fata. Cu atat mai bine: nu este un thriller; doar o tentativa - ...
Dan Puric